Wat kost linkbuilding?

Hoeveel moet een link kosten om te laten maken? Hoeveel zal jouw link kosten om te laten plaatsen? Dat is een vraag die we veel krijgen als een agentschap en aan het einde van de dag is het juiste antwoord eigenlijk 'het hangt ervan af'.

Er zijn echter algemene kaders om te bepalen hoeveel het moet kosten om een ​​kwaliteitslink te genereren. Ik bespreek die kaders en wat ik zie als een goed tariefhuis. Als algemene opmerking verwijs ik ook naar kwaliteitsverbindingen in deze schaal: dat wil zeggen links die redactioneel zijn geplaatst en hebben een gemiddelde Domeinautoriteit (DA) hoger dan 30. Als het daar allemaal aan voldoet, hoe bereken ik dan wat SEO precies moet kosten?

Ik wil vandaag beschrijven wat een goede prijs per link is. Ik bedoel, dat zie ik vaak in de industrie en we hebben hier de moeite om dat echt goed te bepalen. Dus, ik wil eigenlijk een goed kader scheppen voor het evalueren van de kosten voor een link die is gegenereerd en natuurlijk de secundaire waarde die je kunt krijgen vanuit een content marketing-inspanning naast de link. Je kunt natuurlijk je merk promoten op facebook of andere paid advertising kanalen, maar hoe weeg je de waarde van een goede link hier tegen af.

En om tot deze cijfers te komen zijn er drie overwegingen die er eigenlijk toe doen:


Hoe stevig zijn de merkvereisten?
 

Eerst is het merk waar je voor werkt hebben ze strakke merkvereisten of hebben ze losse merkvereisten? Ik ben er zeker van dat je in veel van diegenen zoals virale marketingvelden hebt gezien, je ziet deze als grote, fantastische activa. Sommige merken zitten erg vast aan wat voor soort partners ze mee willen werken en op wat voor soort sites ze willen staan.

En omdat ze die creatieve flexibiliteit hebben, hebben ze de mogelijkheden om helemaal los te gaan met hun inhoud en creëren waarschijnlijk iets dat bljift hangen bij hun publiek. En daarom kunnen ze daardoor een lagere kosten per link genereren. Veel websites willen graag naar hen linken omdat het een kwaliteitssite is.

Vergelijk dat met iets zoals Wells Fargo. Wells Fargo kan vrijwel zeker niet bepaalde dingen financieren en daarom zal de overweging die specifiek voor inhoud kiest het moeilijker maken voor hen om een ​​lage kosten per link te genereren. Daar tegenover staat dat ze een groot merk hebben, maar als je aan die algemene dingen denkt, dat als je een strak merkraam neerzetten online en op social media en met linkbuilding tegen het vermogen om creatief opmerkzaam te zijn, het je een schaal geeft om een ​​lagere kosten per link te genereren.

En over het algemeen wil je hoger op de schaal zijn omdat je een merk wilt zijn. Dus het is een soort kostenanalyse-analyse, maar het is gewoon iets om na te denken over hoe succesvol je campagnes zijn of de leveranciers waarmee je samenwerkt.


Hoe sterk is het merk dat je promoot?
 

Ten tweede is de merk kracht, bijvoorbeeld hoe Airbnb eigenlijk een lagere kosten per link mogelijk maakt omdat ze zo goed uitgedacht zijn. Het gebeurt vaak met de juiste soort klanten die we hebben is dat de bloggers die we pitchen of de nieuwe sites die we op de hoogte houden van die merken houden. Dan is het veel gemakkelijker om binnen te komen.

En om die redenen zullen ze waarschijnlijker willen werken met je, om jouw inhoud te promoten, en daarom zullen de kosten per link lager zijn. En natuurlijk zal dat efficiënties creëren die echt waardevol zijn in termen van het opbouwen in domeinautoriteit en meer waarde krijgen uit content marketing campagnes wanneer je dat sterke merk hebt om je linkbuilding extra kracht bij te zetten.

Vergelijk dat met iemand zoals paydayloans.com, geen merk, mensen haten eigenlijk dat bedrijf te zien wegens wat het inhoudt en dus, als je contentmarketing wilt doen, als je het alles doet, zal dat een echt hoge kosten zijn per link vergelijkend met iets als Airbnb vanwege die dichotomie tussen de twee weegschalen.


Heeft de Business Vertical Impact CPL?
 

Volgende is over zaken verticale over het algemeen denken. Als je in persoonlijke financiën zit is die markt specifiek uniek, omdat persoonlijke financiers bloggers het niet leuk vinden om inhoud zo vaak opnieuw op hun site te zetten. Ze willen geld voor die inhoud en als je gewoon persoonlijke financiën in het algemeen kent, zal het je moeilijker maken om de link te winnen tegen een lagere kosten per link vanwege die beperkingen.

Denk ook aan iets als dat de markt je content niet zo enthousiast zal ontvangen, omdat het meestal hun eigen inhoud beslaat. Elke verticale is anders en dat is waar deskundigheid erbij komt kijken. Weet die verticale kenmerken en weet hoe ze tegenover je content staan. Vergelijk dat met iets zoals filmsites. Als je IMDB bent, kun je waarschijnlijk filminhoud maken en een zeer lage kosten per link krijgen, niet alleen vanwege je merk, maar omdat de filmwebsites liefde voor inhoud bevatten, worden ze altijd gekoppeld en die overweging in het algemeen zal dat effectiever maken.


Dus … Wat is een goede kosten-per-link?

Moeilijk een exact bedrag te noemen, maar ik hoop dat je hiermee een eind op weg komt om je klanten te servicen.

oktober 4th, 2017 by